Home‏ > ‏זרקור על‏ > ‏[ללא שם]‏ > ‏

למידה ויצירה במרחב הוירטואלי החדש חופי הגליל – גשר הזיו

נשלח 24 ביוני 2010, 8:58 על ידי moshe chimovich

בית הספר "חופי הגליל" בגשר הזיו ידוע כבית ספר מנגן. מכל פינה בבית הספר נשמעות תרועות חצוצרות, יבבת כינורות, קצב תופים ואקורדים הרמוניים של אורגניות. בשנתיים האחרונות עוברת על בית הספר מהפיכה שקטה  והדרגתית. בעזרת נחישות רבה להתקדם בתחום התקשוב ועידוד רב של הצוות מצד מנהלת בית הספר, הרתמות מליאה של המזכירה לענין, ובעזרת הדרכה מטעם משרד החינוך, נפתח בבית הספר מרחב למידה ותקשורת חדש: המרחב הוירטואלי. צוות המורים שקיבל מחשב נייד במסגרת המיזם "מחשב לכל מורה", עבר בתש"ע השתלמות של 60 שעות, שנתנה מענה הן לבעלי ניסיון רב בתחום התקשוב והן לבעלי ניסיון מועט. בתחילה נעשה שימוש במערכת צפונט הותיקה כשאת התהליך, תאמינו או לא, דוחפת במרץ רב אילנה המזכירה, אוריינית מחשב ו"בולדוזרית", אשר במסגרת שלל תפקידיה נטלה על עצמה לסייע למורים להשתמש במרחב וירטואלי זה. אתרי הכיתה והמקצוע התמלאו בפעילות ואתר בית הספר החל לשמש כמרכז תקשורת עם ההורים וכבימה להצגת הפעילויות החינוכיות המתבצעות בבית-הספר.
לאחרונה עברה כל הפעילות למערכת האתרים החדשה של גוגל במסגרת צפונט. המזכירה למדה חיש מהר כיצד לתפעל את אתר הבית וצוות המורים, שלמד את המיומנויות בהשתלמות ערוך ומוכן להקים את מערכת האתרים הכיתתיים והמקצועיים במערכת החדשה לקראת תשע"א. המורים שלמדו בקבוצת ההשתלמות שהוגרה "מתחילים", מוכנים כבר, בסיוע צמוד של עמיתיהם המתקדמים ושל רכז התקשוב הבית ספרי, לעשות צעדים ראשונים במערכת החדשה. הצפי אם כן הוא שכבר בתחילת שנת שתע"א תשקוק המערכת חיים תוך ניצול היתרונות הרבים שמציעה המערכת של גוגל על פני המערכת הישנה של צפונט.

תוצרת חופי הגליל: לומדות לכיתה א', מילון "עולם הילד" ועיתון מקוון

בבית הספר התקיימו השנה שלושה מיזמים מקוונים ייחודיים שמצאו אכסניה ראויה במסגרת אתרי גוגל תוך שימוש מושכל בכלים הרבים שסביבה זו מציעה.

 המיזם הראשון הוא פיתוח לומדות ע"י תלמידים נבחרים מכיתות ה'-ו' עבור כיתות א' בתחום השפה ("הכוח לקרוא" ). המפתחים, שקבלו הכשרה במסגרת של שיעור פרטני של "אופק חדש", קבלו מהמורות את חומר הלימודים הנדרש פתחו את הלומדות בתוכנת הפאוורפויט. בלומדות אלה נעשה שימוש ביכולות האינטראקטיביות – שליטה בהנפשה לפי תנאים – ובשילוב מדיה במצגת. לאחר תום השלב הראשון של הפיתוח בדק כל צוות פיתוח את עבודת עמיתו וניסה לאתר באגים ובעיות טכניות ותוכניות (רמת הקריאות של השקופית למשל). לאחר מכן בוצע פיילוט של מספר תלמידים מכיתות א' – המשובים מהם הושגו באמצעות צפיה ושיחה. לאחר תיקונים ושיפורים, הוזמנו כיתות א' להשתמש במשאב. תלמידים אלה מלאו משוב (טופס של גוגל דוקס) מתוך אתר האינטרנט של המיזם,  וכך קבלו המפתחים חומר מסודר ומאורגן  למקצה שיפורים אחרון. התהליך כולו החל מהרעיון, איסוף צרכים, ביצוע הפיילוט, הפקת מוצר ושימוש בהיזון חוזר לשיפורו, הינו תהליך יזמי ממש כמו בתעשיית ההי-טק. התלמידים רכשו כלים רב תחומיים רבים להמשך דרכם. כדאי מאד לקרוא את כתבתו של התלמיד סהר, שדיווח לעלון הבית ספרי המקוון על חוויותיו ממיזם זה.

 

Comments