Home‏ > ‏הודעות צפונט‏ > ‏

כנס השקת כיתות חכמות בגליל

נשלח 23 באפר׳ 2010, 9:04 על ידי moshe chimovich   [ עודכן 23 באפר׳ 2010, 9:23 ]
ביום חמישי, ה- 15-04-10, התקיים בעיר עכו כנס לראשי רשויות ומנהלי בתי ספר בהם יוקמו הכיתות החכמות. במהלך 2010 ועד תחילת 2012 יותקנו למעלה מ-415 כיתות אינטראקטיביות ב87 בתי-ספר בצפון הארץ בעלות של כ-31 מיליון שקל

המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד החינוך וארגון קדימה מדע השיקו היום, ה-15 באפריל 2010, את פרויקט הכיתות החכמות בכנס ל-38 ראשי רשויות ו- 87 מנהלי בתי ספר במחוז הצפון אשר התקיים בעיר עכו. בכנס לקחו חלק המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, מר סילבן שלום שר החינוך, מר גדעון סער, ומנכ"ל ארגון קדימה מדע, מר רוני קלינסקי אשר חתמו על אמנה בין הרשויות לבין המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד החינוך וקדימה מדע. באמנה מתחייבים השותפים לפרויקט להעמיד לרשות בתי הספר את הציוד המתקדם והאמין ביותר, לבצע וללוות את תהליכי ההטמעה הטכנולוגית והפדגוגית בבתי הספר, וכן לבצע תהליך הערכה על הפרויקט.

 המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום אמר בברכתו: "עם כניסתי לתפקיד הצבתי לעצמי את חזון הבאת 300 אלף תושבים נוספים  לגליל. כדי שנוכל לממש את החזון אנו מחויבים לייצר את התנאים לכך. אנחנו מחויבים לא רק להביא את האנשים אלא גם לגרום להם לרצות להישאר.

פרמטר החינוך הוא מכריע בהחלטת הורים אם להישאר או להגיע לאזור זה ומכאן חשיבות ההשקעה. הפערים הקיימים כיום בתחום החינוך מחייבים הערכות כוללת לטווחי זמן ארוכים ומחויבות להשקעה מסיבית של משאבים.  הדרך לכך מתחילה במתן העדפה מכוונת למקומות החלשים יותר - הנעתם ודחיפתם לעבור מעל ל"רף" ההישגים של המקומות המבוססים יותר. זוהי אחת המשימות העיקריות העומדות אל מול עיני כשר לפיתוח הנגב והגליל.

פרויקט הכיתות החכמות הינו צעד ראשון בהחלטתי כשר לפיתוח הנגב והגליל לחולל שינוי טכנולוגי ומהפיכה מדעית בפריפריה - מהפיכה שתוביל לצמצום פערים אמיתי  בחינוך.  ההחלטה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל להשקיע בכיתות חכמות היא ה

חלטה שתרומתה ליישובי הגליל  ולתושביהם אינה מוטלת בספק.שר החינוך, גדעון סער:"זהו צעד נוסף לתקשוב מערכת החינוך אשר מתוקצב על ידי המשרד ב-16 מיליון ש"ח בשלוש השנים. בהנחייתי, גובשה בשנה האחרונה תוכנית חומש רחבה ויסודית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21 שהוצגה לראש הממשלה ותידון בין משרד

החינוך למשרד האוצר בחודשים הקרובים, בדיונים לגיבוש התקציב 2011-2012.

תוכנית המשרד מבוססת על טכנולוגיה לתקשוב בשירות ההור

אה והלמידה והיא תירשם באופן הדרגתי שראשיתו בדרום ובצפון".

במהלך שנת 2010, ועד תחילת 2012, יותקנו בבתי הספר למעלה מ-415 כיתות אינטראקטיביות בעלות של כ-31 מיליון שקל. הפרויקט הינו יחיד מסוגו ובהיקפו בארץ, מהווה את המילה האחרונה בתחום החידושים הטכנולוגיים במערכת החינוך. כל "כיתה חכמה" תצויד בלוח אינטראקטיבי, עמדת מורה ממוחשבת ומקרן, אשר מחוברים ברשת אינטרנט למחשבים הניידים של התלמידים בכיתה. בנוסף תהיה לתלמידים "ערכת

הצבעה" ולמורה יהיה לוח נייד אלחוטי שמאפשר לו "לכתוב על הלוח" מכל מקום בכיתה.

 הפרויקט נתמך על ידי תורמים נדיבים ברחבי העולם, טד סקולסקי, נשיא פדרציית טורונטו השתתף בכנס והודיע על תרומה של 2 מליון דולר, אשר התקבלה לאחרונה, לצורך פיתוח כיתות חכמות נוספות. התרומה הועברה על ידי סימור שוליך, יהודי קנדי המעורב בפעילות פילנתרופית בישראל שתומך בפרויקטים דומים בבתי ספר בקנדה.
המשרד לפיתוח הנגב והגליל משתתף בתקציב הפרויקט בסכום של 15 מיליון שקלים, קדימה מדע משתתפת בתקציב הפרויקט בסכום של 16 מיליון שקלים ומשרד החינוך מממן את עיקר תהליך הכשרת המורים וההטמעה בבתי ספר. קדימה מדע תלווה את הקמתן של הכיתות האינטראקטיביות ותדאג לאבזר אותן באמצעים הטכנולוגיים המתאימים וכן לסייע לתהליכי ההטמעה וההדרכה לשימוש בהם.

 "אנו מאמינים שבאמצעות הקמת הכיתות האינטראקטיביות נקרב את הטכנולוגיה למורים ולתלמידים ונאפשר להם לרכוש כלים לחיים בעולם שבו האינטרנט הינו חלק בלתי נפרד מחיי היום יום ומיומנויות טכנולוגיות המציעות שלל אפשרויות להעשרת תהליך ההוראה והלמידה", כך אמר היום רוני קלינסקי, מנכ"ל ארגון קדימה מדע, השותף והמוביל של פרויקט "כיתות חכמות" בגליל.

מנהלת מחוז הצפון, ד"ר אורנה שמחון ציינה כי התכנית בצפון מתייחדת בכך שהיא מעניקה כלי-הוראה ולמידה מקוונים, אינטרנטיים, טכנולוגיים ואינטראקטיביים לבתי ספר בכל המגזרים השונים בחברה הישראלית: יהודים, עירוניים, מושבים וקיבוצים, דתיים וחילוניים, דרוזים, ערבים ובדווים. ''בכוחם של כלים חדשניים ועדכניים אלה להעצים הישגים ותפוקות הן בתחום הערכי והן ברמת ההישגים והציונים הלימודיים'' אמרה ''התלמידים היום חשופים לעולם הדיגיטאלי, לכיתות חכמות, ללימודים באמצעות וידאו, לבלוגים ולרשתות אלחוטיות. שומה עלינו כאנשי חינוך להתאים את סביבות הלמידה ותוכניות הלימודים במערכת החינוך לתפקוד מיטבי בתרבות הטכנולוגיה והתקשורת של המאה ה- 21".



Comments