שיווק בית הספר בעידן הדיגיטלי

נשלח 14 ביולי 2011, 7:49 על ידי תמר שמיר   [ עודכן 14 ביולי 2011, 7:54 ]

מאמר מקיף אודות שימוש של בתי ספר בכלים דיגיטאליים ושיווקו באמצעותם. המאמר חשוב בעיקר לבעלי תפקידי מפתח בבתי הספר כגון מנהלים, רכזי שכבה ורכזי מקצוע. בתי ספר רבים בישראל שינו את פניהם והותאמו לצרכי המאה העשרים ואחת, המאופיינת כעידן האינטרנט. בתי ספר אמורים לתפקד בשוק תחרותי, הפועל על עקרונות רייטינג ומסחור על מנת לגייס תלמידים רבים, מורים טובים, תמיכה תקציבית רחבה מבעלויות בית הספר, מקורות מימון נוספים מתורמים והערכת הקהילה. שיווק נכון ברשת האינטרנט ובאמצעים דיגיטליים, יכול לעזור לבתי הספר במטרותיהם לקראת ה"ימים הפתוחים" ופתיחת ההרשמה לשנת הלימודים הבאה. במאמר מודגמת בצורה מאירת עניים הפעילות באחד מבתי הספר של רשת אורט בצפון הארץ . באורט שלומי לדוגמא, נבנה אתר מעוצב וחדשני, המנצל את שיתופיות הרשת, ואליו מועלים כתבות בנושאים "חמים", הודעות לתלמידים ולהוריהם, מידע על מגמות חדשות בבית הספר, תיעוד מצולם, סביבות למידה מתוקשבות ועוד.

הכנת מידעון בית הספר מעוצב ודיגיטאלי הנשלח לרשימת תפוצה באמצעות דוא"ל הוא כלי נוסף לשיווק בית הספק. באופן דומה אפשר ליצור בלוג לבית הספר שגם הוא יתעדכן אחת לכמה זמן. המידעון צריך להציג באופן ממוקד ותמציתי את המאפיינים הייחודיים של בית הספר ואת הפעילות הענפה שמתקיימת בבית הספר, אחת לפרק זמן בין שבוע- חודש- חודשיים או פרק זמן אחר, לפי החלטה. הפצת המידעון בקרב "מובילי דעה" (opinion Leaders of), בקהילת בית הספר על כל גווניה, תיעשה בעיקר באמצעים דיגיטאליים (דוא"ל, אתר וכתבות).
Comments